Skolen vår

Skolen vår

fredag 5. desember 2014

Noen tanker om studiet - hva skal jeg gjøre

Fredag er den dagen jeg har tenkt å bruke til oppdateringer av blogg. Kanskje først og fremst biblioteket sin, men også denne.
Nå har jeg altså klart å snakke meg inn i 5 (foreløpig) 1. klasser som skal skrive fagartikkel i norsk. Her er planen at jeg sammen med læreren snakker om det å skrive faglig. Jeg tar da søk, vurdering, sitering og litteraturlistebiten, mens læreren tar ansvar for oppbygging av en fagartikkel etc.
Nå har vi jo ikke fått prosjektoppgaven vår enda, men jeg håper at jeg kan får vridd den inn i dette på et vis. Hvis ikke har jeg nye muligheter i noen 3. klasser som skal ha fordypningsemnet sitt etter jul. Hvis det heller ikke passer må jeg lage et prosjekt og det er litt mer styr. Da må noen overtales til å mene at de har behov for akkurat dette prosjektet.
Jeg merker at det er greiest med det praktiske, har ikke fått satt meg ned og lest så mye pensum enda. Har vært inne og laget meg noen wikier. Foreløpig er det bare en av dem som har en invitert bruker, men så er det jo ikke noe innhold der heller.

2 kommentarer:

  1. Det er klart at dette kan være prosjektoppgaven din! Det høres spennende ut! Jeg gleder meg til å jobbe med de konkrete og praktiske oppgavene våre, men å få lest litt stoff rundt det, og få gjort oppleggene proffere :) Har du lest boka Skrive i alle fag?

    SvarSlett
  2. Nei, men har den på hylla. Takk for tips!

    SvarSlett